قوانین و ضوابط استفاده از خدمات سایت

بایدها و نبایدها و اصول اولیه‌ای برای استفاده از دیدکس وجود دارند. برای هر فردی که قصد کار با پلتفرم دیدکس را دارد، آشنایی با حقوق، تکالیف و مسئولیت‌های دیدکس و طرف توافق‌ (کاربر)، و همچنین چارچوب‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای استفاده از خدمات، لازم است. این موارد، که توافق‌نامه‌ای میان کاربر و دیدکس هستند، هنگامِ ثبت‌‎نام کاربر در دیدکس ارائه می‌شوند.

  • نکته (1): مفاد توافق‌نامه که از سوی دیدکس ارائه می‌شود، پس از موافقت کاربر و تایید آن (در طی فرایند ثبت نام)، به اجرا گذاشته می‌شوند.

  • نکته (2): کلیه دستورالعمل‌ها، ضوابط و شرایط ذکرشده در این توافق‌نامه، در صورت لزوم، اصلاح و به‌روز خواهند شد. بدون‌شک، اعمال هرگونه تغییر، قبل از عملیاتی‌شدنِ آن، به اطلاع کاربر خواهد رسید.

  • نکته (3): کاربران موظف هستند قبل از ثبت ‌نام، تمام مفاد این تعهدنامه را مطالعه کنند و صرفاً در صورت پذیرش آن اقدام به ثبت نام نمایند.

شرایط و قوانین استفاده از سایت دیدکس چیست؟

  • احراز هویت : برای استفاده از خدمات دیدکس کاربران موظف هستند که اطلاعات صحیح خود را بارگذاری کنند. بدیهی است که در صورت وجود هرگونه تخلف در احراز هویت، مسئولیت آن به عهده‌ فرد متخلف است و دیدکس حق توقف ارائه خدمات به کاربر مذبور و ارجاع موارد تخلف به مراجع ذی‌صلاح را خواهد داشت. در صورت تغییر اطلاعات ثبت‌شده توسط کاربر پس از ثبت نام، کاربر باید بلافاصله اطلاعات جدید خود را در حساب کاربری به‌روز کند و تاییدیه تغییرات اعمال‌شده را، در اسرع وقت از وب‌سایت دریافت کند.

  • اطمینان نسبت‌به استفاده کاربر از خدمات: کاربران دیدکس باید تعهد بدهند که از خدمات وب‌سایت دیدکس تنها برای خود استفاده کنند. مسئولیت استفاده از خدمات دیدکس برای کاربری که فرآیند احراز هویت را طی نکرده باشد، به عهده آن شخص خواهد بود.
    شماره حساب اعلام‌شده به وب‌سایت و هم‌چنین آدرس کیف پول‌ها برای برداشت رمزارز نیز، باید متعلق به کاربر باشد و کاربران مجاز به ارائه آدرس کیف پول اشخاص دیگر نیستند.

  • پذیرش ریسک: کاربران دیدکس باید مطلع باشند و اذعان کنند که از ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مطلع هستند و با علم به این موضوع اقدام به سرمایه‌گذاری و معامله می‌کنند.

  • مسئولیت‌پذیری: دیدکس به‌ عنوان بازار آنلاین تبادل ارزهای دیجیتال، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نحوه‌ معاملات کاربران و سود و زیان حاصل از آن ندارد.

  • حفظ اطلاعات: هرگونه سهل‌انگاری کاربران در حفظ اطلاعات امنیتی از جمله رمز کاربری، بر عهده‌ کاربر است و دیدکس هیچ مسئولیتی در قبال آن به عهده نخواهد داشت. اکیداً توصیه می‌شود از رمزکاربری امن و کد شناسایی دومرحله‌ای استفاده شود.

  • امنیت و جبران خسارت: دیدکس این اطمینان را به کاربرانش می‌دهد که دارایی‌هایشان را نزد خود، به بهترین شکل و با بالاترین استانداردهای امنیتی ممکن، حفظ کنند. در صورت بروز هرگونه مشکل امنیتی، دیدکس متعهد به جبران خسارت است.

  • ورود صحیح اطلاعات: در صورت تمایل برای برداشت ارزهای دیجیتال، مسئولیت ارائه‌ آدرس صحیح کیف پول به ‌عهده‌ کاربر خواهد بود. در صورت بروز هر‌گونه مشکل اعم از اشتباه در وارد کردن آدرس، مشکلات کیف پول مقصد و بلوکه‌شدن دارایی‌های کاربران در کیف پول مقصد، هیچ‌گونه مسئولیتی به عهده‌ دیدکس نخواهد بود.

  • ارائه خدمات در موقعیت‌‌های خاص: پلتفرم معامله و مبادله دیدکس، از پشتیبانی کارشناسان متخصص و متبحری برخوردار است که در 7 روز هفته و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی هستند. به همین دلیل، در صورت وقوع حوادث غیر قابل کنترل، مانندِ تعلیق خدمات به‌علت اقدام غیر قانونی کاربران یا اشخاص ثالث، یا وقوع خطا در خدمات، بلافاصله پس از رفع موانع ایجادشده، ارائه خدمات مثل گذشته از سر گرفته می‌شود. دیدکس در این شرایط، امکان درخواست بازیابی، بر اساس سوابق معاملاتیِ کاربر را در نظر گرفته است. به همین‌دلیل سود و زیان ناشی از این وقفه زمانی، قابل پرداخت نیست و دیدکس در این خصوص تعهدی ندارد.لذا به جهت صیانت از دارایی های سایر کاربران، این اختیار به دیدکس داده می شود که به محض مشکوک شدن نست به اقدامات مشکوک کاربری خاص، نسبت به مسدود کردن کل دارائیها و اکانت کاربری افراد اقدام نموده و تا مرتفع شدن موضوع از نظر تیم دیدکس این رویه ادامه خواهد داشت. بدیهی است که کاربران حقی برای شکایت نخواهند داشت.
    هم‌چنین درخواست برداشت به تومان از حساب کاربری در سریع‌ترین زمان ممکن پس از ثبت، بررسی خواهد شد. زمان واریز پول به حساب کاربران براساس محدودیت‌های انتقال وجه بین بانکی، متفاوت است. برای اطلاعات بیش‌تر، به قوانین انتقال وجه بین بانکی (پایا، ساتنا) مراجعه کنید.

  • پذیرفتن قوانین تعهد: کاربر می‌پذیرد که به‌ جز در موارد مورد تعهد دیدکس، حق هیچ‌گونه ادعا، طلب و شکایت از وب‌سایت دیدکس، مدیران، کارمندان و افراد مرتبط با این وب‌سایت را نخواهد داشت.

  • قانونِ برداشت وجه از حساب کاربر در صورت واریز اشتباه: اگر ‌دیدکس تحت هر عنوان به‌طور اشتباه یا من­غیرحق، وجوه یا رمزارزی را به حساب کاربر منظور کند یا در محاسبات خود هر نوع اشتباهی نماید، مجاز و مختار است که در هر زمان، به‌طور مستقل و بدون انجام هیچ‌گونه تشریفات اداری و قضائی و دریافت اجازه کتبی از کاربر (صاحب حساب)، در رفع اشتباه و برداشت از حساب‌های وی اقدام کند.
    تشخیص دیدکس نسبت‌به وقوع اشتباه یا پرداخت بدون حق و لزوم برداشت از حساب معتبر خواهد بود و کاربر حق اعتراض و ادعا، درخصوص نحوه عملکرد دیدکس از هر جهت را ندارد.

  • قانونِ ابطال معامله: در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در هر یک از معاملات، دیدکس حق دارد به‌طور مستقل، آن معامله را باطل و دارایی‌ هریک از طرفین را به حساب خودشان عودت دهد. بدیهی است که در صورتی که اشکال از سمت وب‌سایت باشد، دیدکس موظف خواهد بود که جبران خسارت کند. در غیر این صورت، کاربر حق هرگونه اعتراض و ادعا، در خصوص نحوه عملکرد دیدکس از هر جهت را ندارد.

  • قانون وساطت در معامله کاربران: خدمات معامله‌ دیدکس، نقش واسطه را میان کاربران برعهده دارد و ارزش و یا بازپرداخت پول مجازی را به هیچ‌وجه تضمین نمی‌کند و نیز مسئولیت منافع اقتصادی ناشی از معامله با واحد پول مجازی بر عهده‌ کاربر است. قیمت بازار پول مجازی که بعضاً توسط دیدکس اعلام می‌شود ممکن است به طور موقت با قیمت واقعی هم‌خوان نباشد که علت آن محدودیت‌های فنی از قبیل خطای سیستمی یا برنامه‌ای، عدم تقارن محیطی، محدودیت در مورد فضای ارتباطی در داخل و خارج است که به طور مستمر و در اسرع وقت توسط کارشناسان پشتیبانی دیدکس در دست اصلاح قرار می­گیرد

هزینه‌ها و کارمزدهای دیدکس چقدر است؟

هزینه خدمات و کارمزد تراکنش‌های مالی انجام شده در دیدکس مطابق با توضیحات ارائه‌شده در صفحه کارمزدها و هزینه خدمات است.

در صورت تغییر قوانین دیدکس، کاربر چطور مطلع خواهد شد؟

  • • هرگونه تغییر در قوانین، شروط ارائه خدمات، کارمزدها و مقررات مشابه، از طریق وب‌سایت دیدکس به کاربران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

  • • مواردی که در این توافق‌نامه نیست، تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و یا تابع دستورالعمل‌ها، ضوابط و شرایط اعلامی از سوی دیدکس است.

چطور می‌توان از خدمات دیدکس استفاده کرد؟

کاربران می‌توانند از کلیه خدمات ارائه‌شده استفاده کنند، اما گاهی نیز ممکن است در استفاده از خدمات با محدودیت‌هایی روبه‌رو شوند. موارد این محدودیت، شامل موارد زیر است:

  • • نقض مقررات، دستورالعمل‌ها و شرایط اعلامی به طور موقت یا دائمی که منجر به ممانعت استفاده کاربر از سوی دیدکس می‌شود.

  • • رفتارهای متخلفانه نظیر انتقال اطلاعات حساب‌ها و یا قرض دادن آنها (استفاده از حساب اجاره‌ای) و ارائه‌ خدمات جانبی ممنوع خواهد بود.

  • • در صورت عدم رعایت مفاد توافق‌نامه و یا نقض دستورالعمل‌ها و شرایط مربوط به استفاده از وب‌سایت از سوی کاربر، حساب کاربری مورد بررسی قرار می‌گیرد و دیدکس به طور موقت یا دائمی مانع استفاده‌ وی از خدمات می‌شود.

  • • در حدود قانون هیچ‌گونه تعهد یا ضمانتی برای امور خاص مسکوت مانده در این توافق‌نامه از حیث ارائه‌ی خدمات بر عهده دیدکس نیست.

حفظ محرمانگی کاربر در دیدکس به چه صورت است؟

  • • اطلاعات شخصی کاربر تنها برای موضوع مورد توافق و در چارچوب آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بر حسب قاعده، با وصف امانت نزد دیدکس محفوظ است؛ مگر در موارد درخواست قانونی مراجع ذی‌صلاح قضایی، انتظامی و غیره.
  • • در صورت وقوع احتمالی خسارت ناشی از کلاهبرداری مالی یا الکترونیکی که وفق بند مذکور موجب تحقیق از ناحیه‌ مراجع تحقیقاتی، قضایی، اداری یا نهاد عمومی دیگری شود، دیدکس نسبت‌به تعلیق حساب کاربر و کیف پول رمزارز به طور همزمان اقدام می‌کند. ملزومات مورد پذیرش کاربران
  • ---------------------------
  • • منبع و مقصد کلیه رمزارزها و وجوه نقد ارائه شده توسط کاربر در تراکنش‌های سایت کاملاً قانونی و مطابق با قوانین بین‌المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران می‌باشند.
  • • کاربر مالک قانونی وجوه و حساب‌هایی است که در هر سفارش به هر نحو، چه برای پرداخت و چه برای دریافت، از آن‌ها استفاده کرده است.
  • • این حق برای دیدکس محفوظ است که هر‌گونه اطلاعات لازم برای احراز هویت را قبل از پذیرش از کاربر بخواهد. بنابراین تا احراز هویت کامل تأئید نشده باشد، عضویت کاربر امکان نخواهد داشت.
  • • فرآیند احراز هویت شامل گردآوری اطلاعاتی از کاربر، از جمله شماره تماس ثابت، شماره تلفن همراه، آدرس محل اقامت به همراه کدپستی، کارت شناسایی با تصویر سلفی، کد ملی و اطلاعات بانکی وی می‌باشد.
  • • تصمیم راجع به تائید و عدم تائید احراز هویت کاربر صرفاً در اختیار دیدکس خواهد بود و وب‌سایت دیدکس مجاز به قبول و یا رد احراز هویت کاربر به تشخیص خود می‌باشد.
  • • تراکنش‌هایی که توسط دیدکس در خلال انجام سفارش‌ها اتفاق می‌افتند، غیر قابل بازگشت هستند و تابع قوانین مربوط به شبکه هر رمزارز در تراکنش انجام شده می‌باشند.
  • • کاربر می‌پذیرد که اطلاعات لازم در طی سفارش را با دقت وارد کند. کلیه مسئولیت مربوط به وارد کردن اطلاعات اشتباه در خلال سفارش با مشار‌الیه می­باشد. از این­رو دیدکس هیچ مسئولیتی راجع به سفارش انجام شده‌ای که اطلاعات اشتباه داشته و موجب زیان کاربر شده است، ندارد.
  • • در صورت ورود خسارت ناشی از تخطی کاربر در رعایت چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌ها و شرایط وب‌سایت دیدکس و هم‌چنین کلیه قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران امکان طرح دعاوی و شکایت برای دیدکس محفوظ است.
  • • ضررهای ناشی از موارد قهریه و اضطراری به ویژه موارد غیر قابل کنترلی که موجب نقص یا محدودیت فنی در سیستم مدیریت در ارائه‌ی خدمات، اعم از خسارات ناشی از انتقال و انتشار بدافزارها از سوی شخص ثالث می‌شود، یا در نتیجه ویژگی‌های خاص ارز مجازی ایجاد شده است و یا مضراتی که در نتیجه استفاده شخص ثالث از خدمات، حذف یا نابودی اطلاعات ارسال شده ایجاد می‌شود، و یا به‌عنوان قصور در خدمات ارتباطاتی توسط بستر ارائه خدمات، به ویژه مواردی که ارائه‌ دهنده خدمات ارتباطاتی در صورت وجود رابطه حقوقی فی‌مابین دیدکس و کاربران است، همچنین مواردی که سرورها برای ارائه‌ی خدمات، قطع یا از دسترس خارج می‌شوند، یا خسارات ناشی از دسترسی غیر قانونی شخص ثالث به سرور و استفاده غیر قانونی از آن می‌باشد، دیدکس هیچ‌گونه مسئولیتی اعم از حقوقی یا کیفری در قبال کاربران نداشته و مشار‌الیهم حق هر‌گونه ادعا یا اعتراضی در این خصوص را از خود سلب و ساقط می‌نمایند.
Didex logo